Skip Navigation Links    

.شیوه برگزاری آزمون به صورت حضوری و غیر حضوری
واحد آموزش
.الزام حضور در جلسه آزمون پایان ترم ( بصورت حضوری یا آنلاین )
واحد آموزش
.دریافت کارت و رمز امتحانات
واحد آموزش
.افزایش بازه زمانی امتحانات دروس عملی
واحد آموزش
.اطلاعیه شیوه نامه برگزاری امتحانات
واحد آموزش
.لیست برگزاری کلاس های حضوری - از 17 خرداد
واحد آموزش
.آغاز ثبت نام مجدد کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۹ و تاریخ جدید برگزاری آزمون
واحد پذیرش
.ثبت نام سراسری دانشجو در مقطع کارشناسی ناپیوسته ( کاردانی به کارشناسی )
واحد پذیرش
.شماره کارت موسسه ، جهت واریز شهریه
واحد مالی
.حضور الزامی در جلسات مجازی و آنلاین
واحد آموزش
.راهنمای استفاده از کلاس مجازی (آنلاین)
واحد آموزش
.برگزاری همه کلاس‌های دانشگاه مارلیک نوشهر به صورت آنلاین
واحد آموزش
.مشاوره تلفنی رایگان جهت جلوگیری از اضطراب و استرس ناشی از ویروس کرونا توسط خانم‌ دکتر زهره کیا مدرس گروه روانشناسی موسسه
روابط عمومی
.اختصاص کل امکانات کارگاه خیاطی دانشگاه مارلیک به تولید لباس پزشکان و بیماران ، ماسک و ...
روابط عمومی
.تلفن های تماس دانشگاه ، جهت پیگیری امور اداری
روابط عمومی
.تعطیلی کلیه فعالیت های آموزشی دانشگاه تا روز پنجشنبه ۱۵ اسفند
روابط عمومی
.تعطیلی کلیه فعالیت های آموزشی دانشگاه تا روز پنجشنبه ۸ اسفند
روابط عمومی
.دانشگاه فردا (یکشنبه ۴ اسفند) تعطیل است
روابط عمومی
.تشکیل نشدن کلاس درس انقلاب اسلامی ایران با آقای منصوری امروز -دوشنبه ۲۸ بهمن
واحد آموزش
.زمان انتخاب واحد با تاخیر
واحد آموزش
 
جلسه هم اندیشی روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان
تاریخ خبر : سه شنبه 1 تیر  

متن خبر :

جلسه هم اندیشی روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان

  به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، جلسه هم اندیشی روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان به منظور بررسی راه های ارتقای علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی استان مازندران در روز دوشنبه به تاریخ 31 / 3 / 95 در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه مازندران برگزار شد.

       دکتر سیدخلاق میرنیا رییس دانشگاه مازندران در ابتدای این جلسه با اشاره به این که دانشگاه مازندران به عنوان ناظر در استان، نقش جمع بندی دیدگاه ها و نظرات را برای ارایه به وزارت علوم برعهده دارد، گفت: استان مازندران از شاخص های موجود دارای مسایل و مشکلات متعددی است که به عنوان نمونه می توان در بخش شاخص توسعه، به تعداد بسیار زیاد مراکز آموزش عالی در سطح استان اشاره کرد.

       رییس دانشگاه مازندران سپس به موضوع آمایش آموزش عالی در کشور اشاره کرد و افزود: این مهم به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسیده و احتمالا تا پایان سال جاری، اجرایی خواهد شد و تمام مراکز آموزش عالی و حتی رشته های تحصیلی را نیز شامل خواهد شد.

       دکتر میرنیا در ادامه سخنانش با طرح این سئوال که: " آیا موسساتی که فعالیت دارند خودشان را با شاخص های آموزش عالی مطابقت داده اند؟"، مهم ترین شاخص های مورد تاکید وزارت علوم جهت ادامه فعالیت مراکز آموزش عالی را: داشتن رییس تمام وقت، دارا بودن هیات امنا و داشتن فضای آموزشی ذکر کرد.

       رییس دانشگاه منتخب استان خاطرنشان کرد: رشد و توسعه هر یک از موسسات آموزش عالی استان، رشد و توسعه ما محسوب شده و احدی نمی خواهد و نمی تواند مانع از فعالیت هیچ موسسه ای گردد. تلاش کنیم شاخص های مورد نظر وزارت علوم را کسب نموده و با یکدیگر رقابت سازنده و مثبتی را ایجاد کرده تا همگی به اتفاق هم و با کمک یکدیگر توسعه یابیم و از این وضعیت نه چندان خوب خارج شویم.

       دکتر میرنیا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عدم توجه و نظارت مطلوب مراکز آموزش عالی در گذشته گفت: اگر دیگران به وظیفه خود عمل نکردند نافی این نیست که ما به وظیفه خود عمل نکنیم و ما سعی خواهیم کرد تا نقش نظارت را که از سوی وزارتخانه برعهده دانشگاه مازندران گذاشته شده را به نحو مطلوب انجام دهیم.

       رییس دانشگاه مازندران در پایان سخنانش با اشاره به اینکه سالیان درازی است در آموزش عالی کشور اتفاقاتی افتاده است و دیدگاهی در این خصوص عمل می شود که دوست دار انقلاب اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: به همین خاطر سطح علمی کشور به طور کلی کاهش یافته که این مهم بدرستی از دغدغه های مقام معظم رهبری نیز است و می بایست در این خصوص موشکافی شود.

  به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر علی اکبر باقری خلیلی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در جلسه هم اندیشی روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان که به منظور بررسی راه های ارتقای علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی استان به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور دعوت شدگان در این جلسه، اظهار امیدواری کرد که این نشست در سطوح مختلف روسا و معاونان نیز تشکیل و تداوم یابد.

       معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر برگزاری دوره های توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان، از برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه کارشناسان در جهت تقویت مباحث آموزشی و مقررات خبر دادند.

       دکتر علی اکبر باقری خلیلی سپس به ضعف های مشاهده شده در بخش های مختلف آموزشی در برخی از مراکز آموزش عالی اشاره کرد و افزود: لازم است که مؤسسات فرمت واحدی را تهیه کرده و برای دانش آموختگی استفاده نمایند تا در فرایند دانش آموختگی در دانشگاه منتخب دچار مشکل نشوند.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر ابراهیم صالحی عمران معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه در جلسه هم اندیشی روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان که به منظور بررسی راه های ارتقای علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی استان به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار شد، آموزش عالی را در سه مرحله ی گذشته، حال و آینده مورد بررسی قرار داد و افزود: دانشگاه های کشور در سال 1357 با تعداد 180 هزار دانشجو آغاز به کار کرد.

        معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه مازندران، تقاضای اجتماعی برای آموزش عالی و نیاز به نیروی انسانی متخصص را در اوایل انقلاب بسیار زیاد عنوان کرد و افزود: شرایط آن زمان موجب گردید که مسئولان وقت، سیاست رشد کمی آموزش عالی را مدنظر قرار دهند و با آن نگاه، آموزش عالی ما در بخش های دولتی، خصوصی و غیرانتفاعی توسعه پیدا کرد.

       دکتر صالحی عمران با اشاره به توسعه کمی در طی 37 سالی که از عمر انقلاب اسلامی در کشور می گذرد، به تعداد 4 میلیون و 800 هزار دانشجو و حدود 3 هزار مرکز آموزش عالی کشور در حال حاضر اذعان کرد و گفت: همراه با این رشد کمی، سیاست گذاران آموزش عالی کشور متوجه شدند که معضلاتی هم در خصوص مباحث اشتغال دانش آموختگان و کیفیت آموزش عالی ایجاد شده که نیازهای واقعی جامعه را پاسخگو نبوده و بدین منظور سیاست های گذشته بخصوص در طی سال های اخیر تغییر یافته و اکنون دیگر رشد کمی آموزش عالی مدنظر مسئولان و سیاست گذاران نیست.

       معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه مازندران در بخش دیگری از سخنانش، آمایش آموزش عالی را از مباحث مهم آموزش کشور برشمرد و گفت: هدفمندسازی آموزش عالی یکی از مهم ترین اهداف آمایش آموزش عالی است که می بایست از عرضه محوری به تقاضامحوری تبدیل شده و نیازهای اجتماعی، اشتغال و کیفیت آموزش را در این راستا تامین نماید.

       دکتر صالحی عمران در ادامه سخنانش با اعلام این خبر که بزودی از طرف وزارت علوم، رتبه بندی دانشگاه ها اعلام خواهد شد، خطاب به روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شرکت کننده در نشست خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین سیاست ها در راستای هدفمندسازی آموزش عالی، بحث سطح بندی و رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی است و چنانچه نگران موسسات خود هستید حتما بحث رتبه بندی را جدی بگیرید.

       معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه مازندران در پایان سخنانش ضمن تاکید بر اجرای سیاست نظارت و ارزشیابی، بیان کرد: استان مازندران از این قابلیت برخوردار است که از لحاظ پرورش و توسعه نیروهای انسانی در تمام بخش های پژوهشی و آموزشی به عنوان یک قطب تلقی شود. باید همه کمک کنیم که به این جایگاه دست یابیم.



پایان خبر
واحد صادر کننده : روابط عمومی
   
   
  مازندران - نوشهر - خیابان
 شهید عمادالدین کریمی
 بن بست پاسارگاد
 کد پستی :

 46678-54651 
 تلفن :
 01152321986
 فکس :
 01152322004
 پست الکترونیک :
 info@marlik.ac.ir
Skip Navigation Links